Sunday, December 26, 2010

Insan Ini

Insan ini sangat berharga dalam hidup aku .





Bila aku kenang gambar mak ayah aku sekarang mesti air mata aku akan berlinang. Aku banyak salah dekat dia dan selalu tak dengar cakap dia. Bila apa yang jadi dekat aku sekarang baru aku sedar yang apa yang dia cakap selama hari ini sangat betul. Apa yang selalu diungkapkan dekat aku dan sentiasa terngiang-ngiang dalam diri aku ialah :
               1- akak kawan dengan org jangan rapat sangat nanti
                  satu masa orang tu yang menyakitkan hati kita.
               2-akak jangan tinggal solat ek sebab allah selalu 
                  dengan kita bila kita susah dan senang.
               3-akak pakai tudung ek bila keluar, mak tak nak 
                  anak-anak mak masuk neraka sebab tak tutup 
                  aurat.
               4-akak jangan kawan dengan laki sangat nani satu 
                   hari dia akan susahkan hidup kita.

Selama ini apa yang mak ayah aku cakap memang betul dan gara-gara aku ikut kepala batu aku je aku langsung tak dengar cakap dia. Pape pun sekarang aku akan berubah untuk mak ayah aku dan untuk diri aku. Bila aku kenang pe yang berlaku sebenarnya mak ayah aku yang selalu bagi dorongan dan berusaha untuk kembalikan aku pada yang asal walaupun aku tahu memang susah nak kembalikan diri aku yang sebelum ini. Tapi aku ingat sampai bila-bila sebab lelaki hidup aku jadik macam ni.

kau sentiasa dalam hatiku .

BB thanks sebab sentiasa saport baby time bby tengah hadap dengan pelbagai masalah.
Baby sangat hargai dengan ape yang BB dah buat untok baby.
Baby percaye dengan niat suci BB uh pasti akan mendapat balasan dari ALLAH s.wt dan baby harap BB pon tabah dengan apa yang berlaku pada BB. Baby akan sentiasa memberi sokongan dan dorongan untuk BB. 


No comments:

Post a Comment